5th Avenue – Hasselt

Een tijdje geleden gingen we nog eens eten bij de 5th Avenue.
Via een chatvriend leren kennen en hier ook al meerdere keren gaan eten.
Dit keer een verslagje met foto’s erbij.

De 5th Avenue is een grote brasserie, gelegen langs de Kinepolis bioscoop in Hasselt.
Het zit hier altijd goed vol. Het restaurant is gezellig ingericht. Beetje donker, wat sfeerverlichting.
Wel een mix van allerlei soorten meubilair.
We zaten in het gedeelte, rechts bij binnenkomst. Het minst gezellige, naar mijn mening.
Dit is ook de enige plek waar ze het meubilair (de stoelen vooral!) dringend moeten vervangen. Het lijkt alsof katten ‘het laagje stoel’ eraf gekrast hebben.
Voor deze mooie brasserie vind ik dat een sterk minpunt.

We bestellen ons drinken, genieten van het chipje dat we krijgen en bekijken ondertussen de menukaart.
De menukaart bestaat uit voorgerechten (wel erg duur!), een paar soepjes, een aantal traditionele receptjes, vlees-en visgerechten, wokgerechten, pasta’s en desserts.
Het personeel is hier vluchtig, wel vriendelijk maar niet heel hartelijk. Ze nemen vlug ons eten op.
We houden van een voorgerechtje maar in deze brasserie eten we ze nooit. Je betaalt er haast evenveel als een hoofdgerecht en dat vinden wij het niet waard.
We begonnen dus met een tomatensoepje.
Het is een lekker soepje met balletjes. Een tikkeltje zoutig.
Op tafel ligt een papieren broodzak waarin twee broodjes zitten met wat  boter. Ik weet nog dat ik dat de eerste keer een beetje raar vond qua presentatie maar nu kijk ik er al niet meer van op.

5th1

Nu het hoofdgerecht en hiervoor kom ik graag naar de 5th Avenue.
Een heerlijk gebakken biefstukje (mooi formaat), medium rare, precies zoals we hem willen.
Ik bestel met kruidenboter… en wat krijg ik een portie! Een ijsbol aan kruidenboter.  Zo ongezond maar hemels lekker! 🙂
Ik bestel er een gratin bij. Mijn tafelgenoot neemt een biefstuk met pepersaus en frietjes.

5th2

5th5

Als nagerechtje nemen we de crème brûlée en de duo van huisbereide chocomousse.
De crème brûlée smaakt heerlijk. De mousses vind ik erg hard. Mijn lepeltje blijft er kaarsrecht in staan. Een beetje té, ik zie het liever iets smeuïger.
De witte chocolademousse kan me wel bekoren. Maar de bruine chocolademousse is me een tikkeltje te bitter.
Ik ben nu eenmaal geen voorstander van pure chocolade dus zo’n chocomousse bestellen is altijd een risico.
De donkere versie gaat dus voor de helft op…

5th3

5th4

Lekker!

  • perfect gebakken biefstuk
  • goede porties
  • heerlijke gratin

Niet zo lekker!

  • te stevige chocolademousse
  • iets te zoutige soep
  • te dure voorgerechten waardoor we altijd maar voor de wat saaie soep gaan!
  • de stoelen zijn nodig aan vervanging toe!

8

5th Avenue, Via Media 1, Hasselt, http://www.5th-avenue.be/

Geef een reactie

