’t Oude wandelpark – Valkenswaard

Na een namiddag Eindhoven en anderhalf uur shopping bij de Ikea besloten we op de terugweg in ’t Oude Wandelpark in Valkenswaard te gaan eten.
Dit restaurant ligt aan de rand van een bos en heeft een ruime parking.
We zaten in het eetcafé. Ik op een rood-roze fluwele bank en mijn vriend tegenover mij op een stoel. De tafeltjes zien er al wat gehavend uit.

Van één van de serveersters kregen we de kaart. Deze kaart is goed uitgebreid en bestaat uit voor-, tussen-, vlees-, visgerechten, soep en desserts.
Dit hebben we uitgekozen:

Nacho’s met gehakt Jalapeno pepers en zure room (ik)
Fijne champignons in een bourgondische roomsaus (mijn vriend)

***

Spare-ribs met pikante BBQ-saus, frieten en mayonaise (ik)
Tournedos tartufo met truffeljus, frieten en mayonaise (mijn vriend)

***

Brownie met kokosijs en vanillesaus (ik)
Crème brûlée (mijn vriend)

De nacho’s zagen er heerlijk uit. Heerlijk gesmolten kaas en behoorlijk pittig door de gesneden peperschijfjes.
De nachochips was uit zichzelf wel al flink gekruid. Het leek me lekkerder met een minder pittige nachochips als basis.
Ik heb ook niet alles opgegeten. Op den duur werd de smaak me teveel.
Mijn vriend vond zijn champignons lekker. Ik hoorde hem niet klagen.

Dan het hoofdgerecht…de hoeveelheid spareribs was ok. De smaak zat goed maar het geheel was wat droog qua marinade en
de rib bevatte wat vette stukken.
Mijn vriend zijn gerecht was lekker maar voor de prijs een veel te klein stukje vlees.

Na meer dan 40 minuten wachten, kwam dan eindelijk het laatste gerecht.
Het nagerechtje, de brownie, ziet er erg smakelijk uit en smaakt ook heerlijk. Het bolletje ijs zou kokosijs zijn maar daarvan heb ik ooit
betere geproefd. Ik had niet eens door dat het kokossmaak had.
De creme brulée was lekker maar het krokante suikerkorst ontbrak. Ooit betere gegeten.

IMAG1738

IMAG1739

IMAG1740

IMAG1743

IMAG1744

IMAG1746

IMAG1745

Lekker!:

  • leuk sfeertje
  • goede hoeveelheden

Niet zo lekker!:

  • crème brulée mist het typische krokante korstje
  • te vlakke smaak van de spareribs
  • het wachten op het dessert

’t Oude wandelpark, Eindhovenseweg 264  5553 AA Valkenswaard, www.hetoudewandelpark.nl

Geef een reactie

