Tomaten uit de oven

Ik ben niet zo’n liefhebber van rauwe tomaten. Kerstomaatjes gaan nog wel maar grote tomaten leg ik meestal aan de kant. Deze gebakken tomaatjes at ik wel eens tijdens mijn vakantie in de Dominicaanse Republiek. Die smaakten dan wel weer! Nu, enkele weken later, wilde ik het thuis ook wel eens maken.

Ingrediënten:

  • 8 trostomaten
  • 1 goedgevulde eetlepel gedroogde tijm
  • 4 teentjes knoflook, waarvan 2 fijngeperst
  • olijfolie
  • peper
  • zout

Bereiding:

  • Verwarm de oven op 220°C.
  • Halveer de tomaten, snij de harde kern eruit en leg ze met de bolle kant naar onder in een schaal.
  • Bestrooi met peper, zout en tijm.
  • Doe een beetje geperste knoflook over de tomaten.
  • De andere 2 teentjes knoflook leg je in de ovenschaal bij de tomaten.
  • Besprenkel de tomaatjes nog even met olijfolie.
  • Zet de schaal voor een 40-tal minuten in de oven.
Geef een reactie

