Arretjescake

Dit heb ik ooit eens gegeten op een verjaardagsfeestje van een vriendinnetje toen ik een jaar of 10 was. Heel simpel om te maken. Wel een echte calorieënbom. De originele wordt met petit beurrekoekjes gemaakt maar ik heb dit keer Nizza koekjes gebruikt met kokossmaak. Dat leek me ook heel lekker in combinatie met de chocolade. Ik heb een kleinere hoeveelheid gemaakt (voor zo’n 4-5 personen). Maar je kunt de hoeveelheden altijd even zelf aanpassen.

Ingrediënten:

  • 80 gram witte suiker
  • 120 gram melkchocolade
  • 1 ei
  • 60 gram bakboter
  • 130 gram Nizza koekjes kokossmaak (Verkade)

Bereiding:

  • Klop het ei los met de suiker.
  • Smelt de chocolade au bain marie (of op lage stand in de magnetron).
  • Smelt de boter in een pannetje (of op lage stand in de magnetron).
  • Giet de chocolade en boter bij het suiker-eimengsel. Goed roeren tot een beslag.
  • Breek de koekjes in kleine stukjes. Doe deze bij het chocoladebeslag.
  • Bedek de vorm met bakpapier en giet het mengsel hierin.
  • Zet een paar uurtjes in de koelkast tot de koek wat harder is.
  • Verdeel dan in kleinere blokjes.

 

Geef een reactie

