’t Roerpotje – Roermond

Bij het stationplein in Roermond kun je allerlei eetcafés en restaurants vinden. Zo eentje is ook ’t Roerpotje. Begin dit jaar gingen we hier uit eten. Een gezellig eethuis, sfeervol ingericht. We kregen een tafeltje met uitzicht op de keuken. Voor 23,50 euro kan je er een driegangenmenu kiezen met soep. Voor 25,50 euro krijg je een driegangenmenu met een voorgerecht. Voor enkele gerechten (kreeftensoep en entrecote) moet je een kleine prijs bijbetalen. Wij bestelden in eerste instantie enkel een soep en hoofdgerecht. Omdat we niet zoveel tijd hadden. Na het hoofdgerecht bestelden mijn vriend en ik toch nog een dessert omdat de gerechten elkaar aan een vlot tempo volgden. Op de rekening stonden de gerechten toch nog apart berekend. Terwijl we uiteindelijk wel een menu genomen hadden. Waarschijnlijk omdat we het afzonderlijk besteld hadden. Dat vond ik wel jammer. Het lijkt me dat dit best aangepast kon worden… dat zou pas service zijn.

Het eten smaakte erg goed. We hadden nog nooit eerder kreeftensoep gehad maar waren onder de indruk.  De entrecote was uitstekend gebakken en had een lekker sausje. De aardappelgratin leek wel meer een pureetorentje… maar het smaakte wel. Het dessertje van mij was goed in balans. Krachtige pure chocomousse gecombineerd met iets zoetigs. Mijn vriend kreeg iets van een vanille-ijs i.p.v. straciatellaijs. De chocoladestukjes zaten er echt niet in. De diverse noten bleken enkel walnoten te zijn en van de honing leek er geen sprake te zijn. Dat dessert was dus minder dan verwacht.

Noot: Dit restaurant heeft sinds kort een nieuwe formule. Onbeperkte gerechten tegen een vaste prijs. Ik ga dit zeker nog eens uitproberen binnenkort!

Ons menu bestond uit:

Kreeftensoep met scampi en bieslookroom

***
Runderentrecote, sherryappelstroopsaus, aardappelgratin, spruitjes en rode kool (ik)
Thaise gele curry met kip, basmatirijst en cassave (vriend)

***
Chocolademousse met gekonfijte ananas en mangosorbetijs (ik)
Pistache-straciatellaijs met diverse noten en honing (vriend)

Goede punten:

  • vriendelijke bediening
  • goede en pure smaak
  • in 1,5 uur een drie gangenmenu gegeten
  • sfeervolle plek, mooie verlichting
  • open keuken

Minder goede punten:

  • missende ingrediënten op het bord die op de kaart wel genoemd werden
  • tafeltjes staan dicht op elkaar
  • aanpassing van de rekening mocht wel gebeuren (zie verhaal boven)
  • vrij dure drankjes

’t Roerpotje, Stationsplein 13, Roermond, http://www.roerpotje.nl

Geef een reactie

