Martinus (Van der Valk) – Sassenheim

Mijn vriend en ik boekten een nachtje weg in het Van der Valk Hotel in Sassenheim.
Na een dagje Leiden heb je toch honger… omdat we het graag makkelijk wilde houden, reserveerden we ’s avonds een tafeltje in ons hotel.
Dit hotel beschikt over voldoende tafeltjes en het restaurant is mooi aangekleed. Vriendelijke bediening die er alles aan doen om je tevreden te stellen.
Restaurant Martinus heeft een ruime menukaart (vlees,vis en wat vegetarisch) maar heeft ook twee menu’s samengestelde menu’: menu Martinus en het biologische menu.
Ik koos zelf voor het menu Martinus en heb er nog een soepje bijgedaan.
Mijn vriend stelde zelf een menu samen.

Ons menu bestond uit:

Spaans broodje met notentapenade (ik)
Spaans broodje met kruidenboter (vriend)

***
Gebonden uiensoep met croutons en overstrooid met kaas (ik)
Groentenbouillon (vriend)

***
Wildrollade (ik)
Champignons in kaassaus met roquefort (vriend)

***
Parelhoen omhuld met katenspek, stoofpeertje en zuurkool (ik)
Tournedos met boontjes, gebakken aardappeltjes en frietjes  (vriend)

***
Flensjes met sinaasappelsaus en kaneelijs (ik)
Lauwwarme appelstrudel met kaneelijs (vriend)

Lekker!:

  • vriendelijke bediening
  • grote maar gezellige ruimte
  • ruime keuze in de menukaart
  • grote hoeveelheden
  • vlot tempo van het aanbrengen van de gangen

Niet zo lekker!:

  • aardappeltjes waren heel zout
  • spatjes op het bord mochten weggeveegd worden

Restaurant Martinus, (Van der Valk Hotel Sassenheim), Warmonderweg 8, Sassenheim, www.hotelsassenheim.nl

Geef een reactie

